Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Opel VECTRA A (J89) 2000/GT 16V Cat 4x4 (F19, M19) (1990.02-1995.11) 150km » G2-114 optimal
wybrany samochód: 
Opel Vectra A (j89) 2000/gt 16v Cat 4x4 (f19, M19) (1990.02-1995.11) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-114 OPTIMAL

G2-114 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny OPTIMAL
optimal G2-114
Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-114
54.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek:2 szt.
:5 szt. wysyłka Środa

    Ocena:
numer części:

G2-114

dostawca:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyz obu stron
Długość [mm]395
Gwint zewn. [mm]M16 x 1,50 RHT M
nr EAN4031185921145
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-114 OPTIMAL

DRĄŻEK KIER OPTIMAL G2-114 FORD TRANSIT 94-06
numery OEM:
FORD      6156463
FORD      6197402
FORD      6889951
FORD      86VB3L3519AD
FORD      86VB3L519AD
FORD      92VB2L519AA
FORD      92VB2L519AB

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-114 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.