Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 60R0500-OYO oyodo

koło pasowe wału korbowego hyundai 60R0500-OYO OYODO

124.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
:9 szt. wysyłka Poniedziałek
:9 szt. wysyłka Wtorek

    Ocena:
numer części:

60R0500-OYO

dostawca:

OYODO

Indeks: OYO 60R0500-OYO
Marka: OYODO
Grupa towarowa TecDoc: Koło pasowe, wał korbowy
Nazwa: KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO HYUNDAI
Opis: ACCENT VERNA 1.3I/1.5I 99.08->/GETZ 1.3I SOHC 02.05->
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 2312422610
Numer dostawcy: 60R0500-OYO
Parametry:Ilość żeber : 4+4
Średnica zewnętrzna [mm] : 150
Średnica zewnętrzna [mm] : 24

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie koło pasowe wału korbowego hyundai 60R0500-OYO OYODO

numery OEM:
HYUNDAI      23124-22610
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie koło pasowe wału korbowego hyundai 60R0500-OYO OYODO w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.