Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Renault 9 (L42_) 1.7 (L42E) (1987.06-1988.12) 94km » 123032660R renault
wybrany samochód: 
Renault 9 (l42_) 1.7 (l42e) (1987.06-1988.12) 94km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KOŁO PASOWW RENAULT DACIA 123032660R RENAULT

384.01 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:3 szt.
Wtorek:4 szt.

    Ocena:
numer części:

123032660R

dostawca:

RENAULT

KOŁO PASOWW RENAULT DACIA
Ilość sprzedażna = 1
Ilość w opakowaniu = 5
Zamiennik: 123032660R
Numer dostawcy: 123032660R
KOŁO PASOWW RENAULT DACIA
Ilość sprzedażna = 1
Ilość w opakowaniu = 5
Zamiennik: 123032660R
Numer dostawcy: 123032660R

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KOŁO PASOWW RENAULT DACIA 123032660R RENAULT

KOĂşO PASOWE WAĂşU KORBOWEGO DACIA DUSTER 1,6DCI 10-
numery OEM:
RENAULT      123032660R
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KOŁO PASOWW RENAULT DACIA 123032660R RENAULT w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.