Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Renault TRAFIC II Autobus (JL) 2.0 dCi 115 (JL00, JL01, JL0H, JL0M, JL0U) (2006.08-???) 114km » 37438 sidem
wybrany samochód: 
Renault Trafic Ii Autobus (jl) 2.0 Dci 115 (jl00, Jl01, Jl0h, Jl0m, Jl0u) (2006.08-???) 114km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 37438 SIDEM

37438 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SIDEM
37.99 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:6 szt.
Wtorek:6 szt.
:9 szt. wysyłka Czwartek

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

37438

dostawca:

SIDEM

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Zbieżność stożka1/5
Długość [mm]86
Wymiar gwintuFM16X1,5R
Wymiar stożka [mm]13,4
Rozmiar gwintu 1MM12X1,5R
parzyste numery artykułów37439
nr EAN5413978159505
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 37438 SIDEM

numery OEM:
AUDI      8N0 422 811
AUDI      8N0 422 811 A
SEAT      8N0 422 811 A
VOLKSWAGEN      8N0 422 811
VOLKSWAGEN      8N0 422 811 A

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 37438 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 37438 SIDEM:

Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.