Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Daihatsu TERIOS (J2_, F7__) 1.5 VVT-i RWD (2010.09-???) 102km » 3631 sidem
wybrany samochód: 
Daihatsu Terios (j2_, F7__) 1.5 Vvt-i Rwd (2010.09-???) 102km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 3631 SIDEM

3631 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SIDEM
53.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:9 szt.
Wtorek: >10 szt.

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

3631

dostawca:

SIDEM

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz prawej
Zbieżność stożka1/8
Długość [mm]112
Wymiar gwintuFM18X1,5R
Wymiar stożka [mm]16,7
Rozmiar gwintu 1MM14X1,5R
parzyste numery artykułów3630
nr EAN5413978195145
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 3631 SIDEM

numery OEM:
FORD      1 433 273
VOLVO      30 776 248
VOLVO      31 280 001
VOLVO      31 302 345
FORD USA      6G91 3289 AA
LAND ROVER      LR0 02609

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 3631 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 3631 SIDEM:

Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.