Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Citroën C35 Furgon 2.0 (1973.11-1994.01) 88km » 9048 sidem
wybrany samochód: 
Citroën C35 Furgon 2.0 (1973.11-1994.01) 88km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 9048 SIDEM

9048 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SIDEM
46.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:6 szt.

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

9048

dostawca:

SIDEM

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz lewej
Zbieżność stożka1/6
Długość [mm]136
Wymiar gwintuFM14X1,5R
Wymiar stożka [mm]12,3
Rozmiar gwintu 1MM12X1,5R
parzyste numery artykułów9049
nr EAN5413978175253
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 9048 SIDEM

numery OEM:
FIAT      773 63 713
OPEL      16 03 227
SAAB      12 765 896
SAAB      12 787 821
SAAB      12 801 423
SAAB      52 35 650
SAAB      52 39 314
SAAB      93 194 521
VAUXHALL      93 172 254

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 9048 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 9048 SIDEM:

Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.