Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Mitsubishi PAJERO III Canvas Top (V6_W, V7_W) 2.5 TDi (V64W, V74W) (2000.04-2006.12) 99km » D8A002TT thermotec
wybrany samochód: 
Mitsubishi Pajero Iii Canvas Top (v6_w, V7_w) 2.5 Tdi (v64w, V74w) (2000.04-2006.12) 99km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator chłodnicy silnika D8A002TT THERMOTEC

D8A002TT Wentylator chłodnicy silnika THERMOTEC
thermotec D8A002TT
Wentylator chłodnicy silnika D8A002TT
D8A002TT
105.01 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek:4 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D8A002TT

producent:

THERMOTEC

Moc znamionowa [W]250/80
Średnica [mm]280
Tryb pracyelektryczny
średnica zewnętrzna [mm]280
Liczba zestyków3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Kształt obudowy wtyczkiprostokątny
Liczba łopatek wentylatora4
Moc znamionowa [W]250/80
Średnica [mm]280
Tryb pracyelektryczny
średnica zewnętrzna [mm]280
Liczba zestyków3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Kształt obudowy wtyczkiprostokątny
Liczba łopatek wentylatora4

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika D8A002TT THERMOTEC

Wentylator chłodnicy silnika
numery OEM:
AUDI      327 959 455
AUDI      327959455A
PORSCHE      327 959 455
PORSCHE      327 959 455A
SEAT      327 959 455
SEAT      327 959 455A
SKODA      327 959 455
SKODA      327 959 455A
VOLKSWAGEN      327 959 455
VOLKSWAGEN      327959455A

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika D8A002TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.