Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi 80 B3 sedan (893, 894, 8A2) 1.8 S quattro (1986.09-1990.07) 88km » D8W046TT thermotec
wybrany samochód: 
Audi 80 B3 Sedan (893, 894, 8a2) 1.8 S Quattro (1986.09-1990.07) 88km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator chłodnicy silnika D8W046TT THERMOTEC

D8W046TT Wentylator chłodnicy silnika THERMOTEC
thermotec D8W046TT
Wentylator chłodnicy silnika D8W046TT
D8W046TT
176.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:1 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D8W046TT

producent:

THERMOTEC

Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]250
Średnica [mm]350
Liczba zestyków3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Liczba łopatek wentylatora7
Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]250
Średnica [mm]350
Liczba zestyków3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Liczba łopatek wentylatora7

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika D8W046TT THERMOTEC

Wentylator chłodnicy silnika
numery OEM:
VOLKSWAGEN      3A0959455B
zamienniki:

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika D8W046TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.