Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi A4 B6 (8E2) 3.0 (2000.11-2004.12) 220km » D9B008TT thermotec
wybrany samochód: 
Audi A4 B6 (8e2) 3.0 (2000.11-2004.12) 220km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wiatrak wentylatora D9B008TT THERMOTEC

D9B008TT Wiatrak wentylatora THERMOTEC
thermotec D9B008TT
56.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:5 szt.

    Ocena:
numer części:

D9B008TT

dostawca:

THERMOTEC

Średnica [mm]400
Liczba łopatek wentylatora8
Średnica [mm]400
Liczba łopatek wentylatora8

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wiatrak wentylatora D9B008TT THERMOTEC

Wiatrak wentylatora
numery OEM:
BMW      1 278 716
BMW      1 284 681
BMW      1 284 721
BMW      1 719 040
BMW      1 719 267
BMW      11 52 1 278 716
BMW      11 52 1 284 681
BMW      11 52 1 284 721
BMW      11 52 1 719 040
BMW      11 52 1 719 267
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wiatrak wentylatora D9B008TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.