Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Tesla MODEL S (5YJS) P85D AWD (2014-2016) 700km » DEW010TT thermotec
wybrany samochód: 
Tesla Model S (5yjs) P85d Awd (2014-2016) 700km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Rezystor wstępny, silnik elektryczny (wentylatora chłodnicy) DEW010TT THERMOTEC

DEW010TT Rezystor wstępny, silnik elektryczny (wentylatora chłodnicy) THERMOTEC
thermotec DEW010TT
Rezystor wstępny, silnik elektryczny (wentylatora chłodnicy) DEW010TT
DEW010TT
59.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:10 szt.

    Ocena:
numer części:

DEW010TT

dostawca:

THERMOTEC

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Rezystor wstępny, silnik elektryczny (wentylatora chłodnicy) DEW010TT THERMOTEC

Rezystor wstępny, silnik elektryczny (wentylatora chłodnicy)
numery OEM:
VOLKSWAGEN      701959263B
VOLKSWAGEN      701959263D
VAG      701959263B
VAG      701959263D

Zastosowanie Rezystor wstępny, silnik elektryczny (wentylatora chłodnicy) DEW010TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.