Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce bębnowe » szczęki hamulcowe Renault TWINGO II (CN0_) 1.2 (CN0D) (2007.03-2014.09) 58km » 1820 tomex-c
wybrany samochód: 
Renault Twingo Ii (cn0_) 1.2 (cn0d) (2007.03-2014.09) 58km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KLOCKI HAMULC. FIAT TIPO 15- TYŁ 1820 TOMEX-C

1820 KLOCKI HAMULC. FIAT TIPO  15- TYŁ TOMEX-C
54.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek:2 szt.

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

1820

producent:

TOMEX-C

(220x40mm)
Średnica [mm] : 220
Szerokość [mm] : 40
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 5018209AA
Numer dostawcy: 2242
Kod GTU: GTU_07
(220x40mm)
Średnica [mm] : 220
Szerokość [mm] : 40
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 5018209AA
Numer dostawcy: 2242
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KLOCKI HAMULC. FIAT TIPO 15- TYŁ 1820 TOMEX-C

numery OEM:
ALFA ROMEO      4423236
ALFA ROMEO      5018209AA
ALFA ROMEO      5018211AA
DODGE      4423236
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KLOCKI HAMULC. FIAT TIPO 15- TYŁ 1820 TOMEX-C w samochodach:

Opinie Klientów o KLOCKI HAMULC. FIAT TIPO 15- TYŁ 1820 TOMEX-C:

Marcin, Łomża
2023-05-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Szczęki hamulcowe


Zadanie szczęk to tworzenie tarcia w bębnach hamulcowych. Te nieruchowe, wyposażone w okładziny cierne elementy atakują wewnętrzną powierzchnię bębna. W każdym hamulcu bębnowym znajduje się para szczęk. W trakcie pracy poddawane są one wielkim obciążeniom. Są najszybciej zużywającą się częścią hamulca bębnowego. To bardzo trwały element, jednak specjaliści zalecają, aby wymieniać go po przejechaniu 50 tysięcy kilometrów.

Stan układu hamulcowego powinien być regularnie kontrolowany. Nie tylko ze względu na bezpieczeństwo, ale na przepisy prawa. Zaniedbanie tej kwestii może ujawnić się w czasie kolejnego okresowego badania technicznego.

Czynnikami, które negatywnie wpływają na żywotność szczęk hamulcowych, są: niewłaściwy montaż, nieprawidłowa eksploatacja, niska jakość użytych części. Problemy mogą pojawiać się również za sprawą wadliwie działającego systemu ABS, niskiego ciśnienia w układzie hamulcowym, a także uszkodzeń zaworów sterujących lub nieszczelności występujących w obrębie cylinderka hamulcowego.

Wymiana szczęk hamulcowych jest zadaniem stosunkowo łatwym. Pomocny może być odrdzewiacz i młotek. Z uwagi na bliskość podłoża miejsce to narażone jest na korozję i zabrudzenia. Ważne też jest to, by auto ustawić na płaskiej powierzchni.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.