Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 101 601 topran

Termostat układu chłodzenia 101 601 TOPRAN

101 601 Termostat układu chłodzenia TOPRAN
23.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Czwartek:10 szt.

    Ocena:
numer części:

101 601

dostawca:

TOPRAN

Temperatura otwarcia [°c] 87
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 101 601 TOPRAN

Termostat cieczy chłodzącej (87°C) pasuje do: AUDI 100 C4, 80 B4, A4 B5, A4 B6, A4 B7, A6 C4, A6 C5, A8 D2, CABRIOLET B3, V8, JAGUAR XK 8, SKODA SUPERB I, VW PASSAT B5, PASSAT B5.5 2.4-4.2 10.88-03.08

Termostat układu chłodzenia 101 601 ma zastosowanie do modeli samochodów

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

Numery OE Termostat układu chłodzenia 101 601 producenta TOPRAN

AUDI

075121113A, 075121113C, 077121113, 078121113, 078121113C, 078121113F

VOLKSWAGEN

075121113A, 075121113C, 077121113, 078121113, 078121113C, 078121113F

SKODA

075121113A, 075121113C, 077121113, 078121113, 078121113C, 078121113F

numery OEM:
AUDI      075 121 113A
AUDI      075 121 113C
AUDI      077 121 113
AUDI      078 121 113
AUDI      078 121 113C
AUDI      078 121 113F
SKODA      075 121 113A
SKODA      075 121 113C
SKODA      077 121 113
SKODA      078 121 113
SKODA      078 121 113C
SKODA      078 121 113F
VOLKSWAGEN      075 121 113A
VOLKSWAGEN      075 121 113C
VOLKSWAGEN      077 121 113
VOLKSWAGEN      078 121 113
VOLKSWAGEN      078 121 113C
VOLKSWAGEN      078 121 113F

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 101 601 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.