Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 109 346 topran

Korpus termostatu 109 346 TOPRAN

109 346 Korpus termostatu TOPRAN
topran 109 346
Korpus termostatu 109 346
109 346
topran 109 346 Korpus termostatu
Korpus termostatu 109 346 topran
Korpus termostatu 109 346 topran
188.01 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Czwartek: >10 szt.

    Ocena:
numer części:

109 346

dostawca:

TOPRAN

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z termostatem
Rodzaj korpusu obudowa z tworzywa sztucznego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Sposób montażu montowany wcześniej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z czujnikiem temperatury
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami
Materiał obudowy GFK (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym)
Ogrzewanie/chłodzenie ze złączem termoprzekaźnika

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 109 346 TOPRAN

Termostat cieczy chłodzącej pasuje do: AUDI A3, SKODA OCTAVIA I, VW BORA, BORA I, GOLF IV 1.6 09.96-12.10

Korpus termostatu 109 346 ma zastosowanie do modeli samochodów

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

Numery OE Korpus termostatu 109 346 producenta TOPRAN

AUDI

06A121111

VOLKSWAGEN

06A121111

SKODA

06A121111

numery OEM:
AUDI      06A 121 111
SKODA      06A 121 111
VOLKSWAGEN      06A 121 111

Zastosowanie Korpus termostatu 109 346 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.