Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Volkswagen PASSAT B1 (32) 1.6 (1975.08-1980.07) 85km » 110 236 topran
wybrany samochód: 
Volkswagen Passat B1 (32) 1.6 (1975.08-1980.07) 85km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 110 236 TOPRAN

110 236 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ TOPRAN
topran 110 236
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 110 236
110 236
45.01 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

t+

numer części:

110 236

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz nakrętką
Gwint zewn. [mm]M 12 x 1,5
Gwint wewnętrzny [mm]M 14 x 1,5
Długość [mm]95
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 110 236 TOPRAN

Końcówka drążka kierowniczego L pasuje do: AUDI A1, A3, SEAT LEON, TOLEDO II, SKODA OCTAVIA I, OCTAVIA I/KOMBI, VW BORA, BORA I, GOLF IV, NEW BEETLE, POLO V 1.2-3.2 09.96-05.22
numery OEM:
AUDI      1J0 422 811B
AUDI      6R0 423 812A
SEAT      1J0 422 811B
SEAT      6R0 423 812A
SKODA      1J0 422 811B
SKODA      6R0 423 812A
VOLKSWAGEN      1J0 422 811B
VOLKSWAGEN      6R0 423 812A

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 110 236 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 110 236 TOPRAN:

Mariusz, Józefosław
2020-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.