Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Volkswagen TRANSPORTER T5 Autobus (7HB, 7HJ, 7EB, 7EJ) 2.5 TDI 4motion (2004.07-2009.11) 130km » 111 220 topran
wybrany samochód: 
Volkswagen Transporter T5 Autobus (7hb, 7hj, 7eb, 7ej) 2.5 Tdi 4motion (2004.07-2009.11) 130km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Pierścień uszczelniający, wał napędowy 111 220 TOPRAN

111 220 Pierścień uszczelniający, wał napędowy TOPRAN
14.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Środa: >10 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: >10 szt.
 
    Ocena:
numer części:

111 220

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Wysokość [mm]6
Średnica wewnętrzna [mm]24
średnica zewnętrzna [mm]38
MateriałACM (poliakryl-kauczuk)
Rodzaj gwintuGwint prawoskrętny
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pierścień uszczelniający, wał napędowy 111 220 TOPRAN

Uszczelniacz skrzyni biegów (24x38x6) pasuje do: AUDI A1, A2, A3, SEAT ALTEA, ALTEA XL, ARONA, ATECA, CORDOBA, IBIZA III, IBIZA IV, IBIZA IV SC, IBIZA IV ST, IBIZA V, LEON, LEON ST 1.0-3.6 10.99-
numery OEM:
AUDI      02T 311 113A
AUDI      02T 311 113E
SEAT      02T 311 113A
SEAT      02T 311 113E
SKODA      02T 311 113A
SKODA      02T 311 113E
VOLKSWAGEN      02T 311 113A
VOLKSWAGEN      02T 311 113E

Zastosowanie Pierścień uszczelniający, wał napędowy 111 220 TOPRAN w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.