Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Volkswagen TRANSPORTER T7 Platforma / podwozie e-Transporter (TYD) (2024-???) 286km » 114 357 topran
wybrany samochód: 
Volkswagen Transporter T7 Platforma / Podwozie E-transporter (tyd) (2024-???) 286km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sworzeń wahacza 114 357 TOPRAN

114 357 Sworzeń wahacza TOPRAN
topran 114 357
Sworzeń wahacza 114 357
71.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

    Ocena:
numer części:

114 357

dostawca:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Rodzaj wahaczadla wahacza poprzecznego
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Ilość na oś2
Wymiar gwintuM 14
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza 114 357 TOPRAN

Sworzeń wahacza przód L/P (dół przód) pasuje do: AUDI A4 ALLROAD B8, A4 ALLROAD B9, A4 B8, A4 B9, A5, A6 ALLROAD C7, A6 C7, A7, Q5, PORSCHE MACAN 1.4-4.2 06.07-
numery OEM:
AUDI      4G0 407 689A
AUDI      4G0 407 689C
AUDI      8W0 407 689A
AUDI      8W0 407 689B
PORSCHE      4G0 407 689A
PORSCHE      4G0 407 689C
PORSCHE      8W0 407 689A
PORSCHE      8W0 407 689B

Zastosowanie Sworzeń wahacza 114 357 TOPRAN w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.