Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Peugeot 508 SW II (FC_, FJ_, F4_) PSE Hybrid4 360 (F45GBT) (2021.01-???) 360km » 116 865 topran
wybrany samochód: 
Peugeot 508 Sw Ii (fc_, Fj_, F4_) Pse Hybrid4 360 (f45gbt) (2021.01-???) 360km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat układu chłodzenia 116 865 TOPRAN

116 865 Termostat układu chłodzenia TOPRAN
topran 116 865
Termostat układu chłodzenia 116 865
116 865
33.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Środa:8 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 7 szt.
 
    Ocena:
numer części:

116 865

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Temperatura otwarcia [°c]87
Rodzaj korpusubez obudowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez uszczelnienia
średnica zewnętrzna [mm]20,3
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 116 865 TOPRAN

Termostat cieczy chłodzącej (87°C) pasuje do: SEAT IBIZA III, IBIZA IV, IBIZA IV SC, SKODA FABIA II, VW JETTA IV, POLO IV, POLO V 1.2-1.6LPG 05.06-05.22
numery OEM:
SEAT      03C 121 110AA
SKODA      03C 121 110AA
VOLKSWAGEN      03C 121 110AA
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 116 865 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.