Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Mazda 929 III (HC) 3.0 (HCSS) (1987.06-1991.06) 190km » 117 192 topran
wybrany samochód: 
Mazda 929 Iii (hc) 3.0 (hcss) (1987.06-1991.06) 190km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat układu chłodzenia 117 192 TOPRAN

117 192 Termostat układu chłodzenia TOPRAN
95.01 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
:3 szt. wysyłka Środa
:3 szt. wysyłka Czwartek

    Ocena:
numer części:

117 192

dostawca:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem
Rodzaj korpusuz obudową
Rodzaj korpusuobudowa z tworzywa sztucznego
Materiał obudowyGFK (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym)
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 117 192 TOPRAN

Termostat cieczy chłodzącej (87°C, w obudowie) pasuje do: AUDI A4 B7, A4 B8, A6 ALLROAD C6, A6 C6, A8 D3, Q7, VW PHAETON, TOUAREG 2.7D-5.0D 11.02-03.18
numery OEM:
AUDI      059 121 111F
AUDI      059 121 111H
AUDI      059 121 111L
VOLKSWAGEN      059 121 111F
VOLKSWAGEN      059 121 111H
VOLKSWAGEN      059 121 111L
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 117 192 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.