Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny Mitsubishi LANCER VII (CS_A, CT_A) EVO IX (CT9A) (2005.01-2007.09) 280km » 304 151 topran
wybrany samochód: 
Mitsubishi Lancer Vii (cs_a, Ct_a) Evo Ix (ct9a) (2005.01-2007.09) 280km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wysprzęglik centralny sprzęgła 304 151 TOPRAN

304 151 Wysprzęglik centralny sprzęgła TOPRAN
183.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

304 151

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
średnica zewnętrzna [mm]64,3
Materiał korpusuTworzywo sztuczne
Tryb pracyhydrauliczny
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 304 151 TOPRAN

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: FORD B-MAX, FIESTA V, FIESTA VI, FOCUS I, FUSION, KA, MAZDA 2 1.0-2.0 10.98-
numery OEM:
FORD      1 212 061
FORD      1 474 323
FORD      1 503 738
FORD      1 514 143
FORD      1 547 820
FORD      1 837 710
FORD      2S617A564CA
FORD      2S617A564CB
FORD      8V217A564AA
FORD      8V217A564AB
FORD      8V217A564AC
FORD      8V217A564AD
MAZDA      C402 16 530
MAZDA      C402 16 530A
MAZDA      DK49 17 ZX1A
MAZDA      DK49 17 ZX1B

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 304 151 TOPRAN w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.