Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » linka hamulcowa Peugeot 309 II (3C, 3A) 1.4 (1989.07-1993.12) 75km » 501 724 topran
wybrany samochód: 
Peugeot 309 Ii (3c, 3a) 1.4 (1989.07-1993.12) 75km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Cięgło, hamulec postojowy 501 724 TOPRAN

501 724 Cięgło, hamulec postojowy TOPRAN
topran 501 724
Cięgło, hamulec postojowy 501 724
51.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

501 724

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz lewej
parzyste numery artykułów501 723

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cięgło, hamulec postojowy 501 724 TOPRAN

Linka hamulca ręcznego tył L (1393mm) pasuje do: MINI (R56), (R57), (R58), (R59) 1.4-2.0D 09.06-06.15
numery OEM:
MINI      3440 6 769 955

Zastosowanie Cięgło, hamulec postojowy 501 724 TOPRAN w samochodach:

Linka hamulcowa


Aby zlokalizować ewentualne uszkodzenia linki hamulca ręcznego, należy dokonać wzrokowej kontroli części. Linka nie może posiadać żadnych śladów uszkodzeń mechanicznych ani korozji. Jeśli takie zmiany zostaną zaobserwowane, linkę należy natychmiast wymienić. Trzeba przy tym pamiętać, aby jednocześnie przyjrzeć się stanowi rozgałęźnika linki hamulca.

O konieczności diagnostyki lub wymiany tych elementów mogą informować nas następujące objawy: świecenie się kontrolki płynu hamulcowego, zamarzanie hamulca zimą, brak reakcji na zaciągnięcie hamulca ręcznego, blokowanie się kół bez zaciągniętego hamulca, częściowe blokowanie kół w momencie zaciągnięcia hamulca postojowego.

Jedną z przyczyn, z powodu których linkę należy wymienić, jest uszkodzenie jej polimerowej powłoki zewnętrznej. Brak dostatecznej ochrony sprawi, że do środka przedostawać się będą brud i wilgoć. Wypłukany zostanie materiał smarny, co w efekcie doprowadzi do zakleszczenia lub całkowitego zerwania linki.

Korozję tego elementu znacznie przyspiesza garażowanie samochodu w nieogrzewanym pomieszczeniu, w warunkach dość wysokiej wilgotności i niewystarczającej wentylacji.