Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 502 219 topran

Wentylator, chłodzenie silnika 502 219 TOPRAN

502 219 Wentylator, chłodzenie silnika TOPRAN
topran 502 219
Wentylator, chłodzenie silnika 502 219
502 219
topran 502 219 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 502 219 topran
Wentylator, chłodzenie silnika 502 219 topran
Wentylator, chłodzenie silnika 502 219 topran
Wentylator, chłodzenie silnika 502 219 topran
275.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek:6 szt.
:2 szt. wysyłka Poniedziałek

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

502 219

dostawca:

TOPRAN

Tryb pracy elektryczny
Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Ogrzewanie/chłodzenie zawiera koło wentylatora
Moc znamionowa [W] 187
średnica zewnętrzna [mm] 400
Ilość biegunów 2
Liczba łopatek wentylatora 7

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 502 219 TOPRAN

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: MINI (R56), (R57), (R58), (R59), CLUBMAN (R55), CLUBVAN (R55), COUNTRYMAN (R60), PACEMAN (R61) 1.4/1.4LPG/1.6 09.06-10.16

Wentylator, chłodzenie silnika 502 219 ma zastosowanie do modeli samochodów

MINI

MINI, MINI CLUBMAN, MINI COUNTRYMAN, MINI coupe, MINI Roadster, MINI CLUB, MINI PACEMAN

Numery OE Wentylator, chłodzenie silnika 502 219 producenta TOPRAN

MINI

17422754854

numery OEM:
MINI      1742 2 754 854
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 502 219 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Wentylator, chłodzenie silnika 502 219 TOPRAN:

Mariusz, Łęgowo
2019-12-31
 5/5
Sklep dobrze poukładany. Szeroka oferta duży wybór polecam

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.