Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Mitsubishi LANCER VII (CS_A, CT_A) 1.3 (2003.09-2013.12) 82km » 502 540 topran
wybrany samochód: 
Mitsubishi Lancer Vii (cs_a, Ct_a) 1.3 (2003.09-2013.12) 82km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sworzeń wahacza, t+ 502 540 TOPRAN

502 540 Sworzeń wahacza, t+ TOPRAN
61.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Środa:4 szt.

    Ocena:
numery handlowe:

t+

numer części:

502 540

dostawca:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Rodzaj wahaczadla wahacza poprzecznego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz nakrętką
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaze śrubami
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza, t+ 502 540 TOPRAN

Sworzeń wahacza przód L/P (przód) (z nakrętką, ze śrubami) pasuje do: BMW 3 (E90), 3 (E91), 3 (E92), X1 (E84), X5 (E53) 2.0-4.6 01.00-06.15
numery OEM:
BMW      3112 6 768 988
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Sworzeń wahacza, t+ 502 540 TOPRAN w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.