Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Fiat TEMPRA S.W. (159_) 2.0 i.e. (159.AP) (1991.01-1995.03) 113km » 600 681 topran
wybrany samochód: 
Fiat Tempra S.w. (159_) 2.0 I.e. (159.ap) (1991.01-1995.03) 113km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 600 681 TOPRAN

600 681 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ TOPRAN
57.99 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek:3 szt.

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

t+

numer części:

600 681

dostawca:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
parzyste numery artykułów600 682
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz nakrętką
Wersja śruby/nakrętkiNakrętka koronowa i zawleczka
Gwint zewn. [mm]M 12 x 1,25
Gwint wewnętrzny [mm]M 16 x 1,5
Długość [mm]195
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 600 681 TOPRAN

Końcówka drążka kierowniczego P pasuje do: TOYOTA RAV 4 III, RAV 4 IV 2.0-3.5 11.05-09.19
numery OEM:
TOYOTA      45046 49195
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 600 681 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 600 681 TOPRAN:

Mariusz, Józefosław
2020-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.