Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Opel REKORD A 1.7 (1964-1965) 75km » 701 448 topran
wybrany samochód: 
Opel Rekord A 1.7 (1964-1965) 75km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 701 448 TOPRAN

701 448 Koło pasowe, wał korbowy TOPRAN
330.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Środa:6 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 6 szt.
 
    Ocena:
numer części:

701 448

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Koła pasoweKoło pasowe paska wieloklinowego
Liczba rowków7
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 701 448 TOPRAN

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 7) pasuje do: OPEL MOVANO B, RENAULT MASTER III 2.3D/Electric 02.10-
numery OEM:
OPEL      44 20 381
RENAULT      8200 805 671
VAUXHALL      93168039

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 701 448 TOPRAN w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.