Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Audi A5 (8T3) RS5 quattro (2010.03-2017.01) 450km » 722 473 topran
wybrany samochód: 
Audi A5 (8t3) Rs5 Quattro (2010.03-2017.01) 450km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Zestaw osłon, wał napędowy 722 473 TOPRAN

722 473 Zestaw osłon, wał napędowy TOPRAN
87.99 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

722 473

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Strona zabudowyOd strony koła
Wysokość [mm]110
Zestaw pełny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Średnica wewnętrzna 1 [mm]29
Średnica wewnętrzna 2 [mm]93
Materiał osłonyTermoplast
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy 722 473 TOPRAN

Osłona przegubu przód/zewnątrz (fi: 29/93) (dł.110) (kpl.) pasuje do: DS DS 4, DS 5, CITROEN C4 GRAND PICASSO I, C4 GRAND PICASSO II, C4 II, C4 PICASSO I, C4 PICASSO II 1.2-Electric 08.99-
numery OEM:
CITROËN      3293 C7
FIAT      9467577780
FIAT      9467577788
LANCIA      9467577780
LANCIA      9467577788
OPEL      3293 C7
PEUGEOT      3293 C7
TOYOTA      SU001 A0975
VAUXHALL      3293 C7
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy 722 473 TOPRAN w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.