Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła Porsche 911 (992) 3.8 Turbo (992430) (2020-2024) 581km » 02.23.133 trucktec automotive gmbh
wybrany samochód: 
Porsche 911 (992) 3.8 Turbo (992430) (2020-2024) 581km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tarcza sprzęgła 02.23.133 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

02.23.133 Tarcza sprzęgła TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH
105.01 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek: >10 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: >10 szt.
 
    Ocena:
numer części:

02.23.133

Status produktu: Normalny
dla numeru OE000 252 5205
Grubość [mm]9,9
Średnica [mm]240
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 02.23.133 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

TARCZA SPRZ. DB SPRINTER 2,1-2,7 CDI 00-06
numery OEM:
CHRYSLER      05128165AA
CHRYSLER      05128166AA
MERCEDES-BENZ      000 252 1805
MERCEDES-BENZ      000 252 4005
MERCEDES-BENZ      000 252 5205
MERCEDES-BENZ      A000 252 1805
MERCEDES-BENZ      A000 252 4005
MERCEDES-BENZ      A000 252 5205
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 02.23.133 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.