Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Volkswagen GOLF IV (1J1) 1.9 TDI 4motion (1999.09-2001.06) 115km » V20-7101 vaico
wybrany samochód: 
Volkswagen Golf Iv (1j1) 1.9 Tdi 4motion (1999.09-2001.06) 115km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wspomaganie, wentylator chłodzący, Original VAICO Qualität V20-7101 VAICO

V20-7101 Wspomaganie, wentylator chłodzący, Original VAICO Qualität VAICO
vaico V20-7101
Wspomaganie, wentylator chłodzący, Original VAICO Qualität V20-7101
V20-7101
vaico V20-7101 Wspomaganie, wentylator chłodzący, Original VAICO Qualität
Wspomaganie, wentylator chłodzący, Original VAICO Qualität V20-7101 vaico
Wspomaganie, wentylator chłodzący, Original VAICO Qualität V20-7101 vaico
10.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Czwartek:10 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 10 szt.
 
    Ocena:
numer części:

V20-7101

producent:

VAICO

Status produktu: Normalny
Strona zabudowygóra
Strona zabudowyz przodu i z tyłu
Ciężar [kg]0,012
nr EAN4046001257599
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wspomaganie, wentylator chłodzący, Original VAICO Qualität V20-7101 VAICO

Mocowanie chłodnicy góra/przód pasuje do: BMW 5 (E34), 7 (E32) 1.8-5.0 03.85-07.96
numery OEM:
BMW      1 712 012
BMW      1 712 660
BMW      1 812 660
BMW      17 11 1 712 012
BMW      17 11 1 712 660
BMW      17 11 1 812 660

Zastosowanie Wspomaganie, wentylator chłodzący, Original VAICO Qualität V20-7101 VAICO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.