Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Volkswagen GRAND CALIFORNIA Camper (SCB, SCC) 2.0 TDI 4motion (2024-???) 163km » V20-7151 vaico
wybrany samochód: 
Volkswagen Grand California Camper (scb, Scc) 2.0 Tdi 4motion (2024-???) 163km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wspomaganie, wentylator chłodzący, Original VAICO Qualität V20-7151 VAICO

V20-7151 Wspomaganie, wentylator chłodzący, Original VAICO Qualität VAICO
21.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 2.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek:6 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 6 szt.
 
    Ocena:
numer części:

V20-7151

producent:

VAICO

Status produktu: Normalny
Ciężar [kg]0,135
nr EAN4046001307966
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wspomaganie, wentylator chłodzący, Original VAICO Qualität V20-7151 VAICO

Obudowa wentylatora chłodnicy pasuje do: BMW 7 (E38) 2.5D-5.4 03.94-11.01
numery OEM:
BMW      1 737 709
BMW      17 11 1 737 709
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wspomaganie, wentylator chłodzący, Original VAICO Qualität V20-7151 VAICO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.