Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Alfa Romeo 155 (167_) 1.8 T.S. (167A4) (1992.02-1994.05) 129km » V20-8182 vaico
wybrany samochód: 
Alfa Romeo 155 (167_) 1.8 T.s. (167a4) (1992.02-1994.05) 129km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität V20-8182 VAICO

V20-8182 Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität VAICO
876.01 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
:3 szt. wysyłka Środa
:3 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

V20-8182

producent:

VAICO

Status produktu: Normalny
Parametr4PK
Ilość żeber3
Ilość żeber5
Wysokość [mm]72,4
Średnica [mm]192
Parametr6PK
Ø koła pasowego [mm]166,8
Ciężar [kg]6,96
nr EAN4046001390661
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität V20-8182 VAICO

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 3, 5) pasuje do: BMW 3 (E46), 3 (E90), 3 (E91), 3 (E92), 3 (E93), 5 (E39), 5 (E60), 5 (E61), 6 (E63), 6 (E64), 7 (E65, E66, E67) 2.5D/3.0D 02.00-12.13
numery OEM:
BMW      11 23 7 788 611
BMW      11 23 7 793 593
BMW      11 23 8 511 371
BMW      11238511371
BMW      7 788 611
BMW      7 793 593
BMW      8 511 371

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität V20-8182 VAICO w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.