Żarówka typu H7 ma podłużną, kwarcową bańkę o długości około trzech centymetrów. Jest w środku wypełniona mieszaniną gazów takich jak azot, krypton, argon z dodatkiem pierwiastków halogenowych – bromu lub jodu. Te dwa ostatnie składniki sprawiły, że żarówka H7 w przeciwieństwie do swoich starszych poprzedniczek nie ciemnieje i dzięki temu ma dłuższą trwałość. Zastosowanie w bańce pierwiastków halogenowych spowodowało także zwiększenie skuteczności świetlnej tych źródeł światła.
Żarówki H7 są mocowane na trzonku PX26d . Występują głównie w wersji o mocy 55W na napięcie 12V, ale zdarzają się też wersje o mocy 70W na napięcie 24V. Są produkowane jako żarówki jednowłóknowe, a więc pracują tylko w jednym trybie świecenia.
Żarówka H7 znajduje zastosowanie w samochodach praktycznie wszystkich światowych producentów. Montowane są w takich markach samochodów jak na przykład Audi, Honda , BMW, Porsche, KIA i wielu innych. Wykorzystywane są w światłach mijania i światłach drogowych, zarówno w samochodach osobowych jak i ciężarowych.
Żarówki H7 mimo, że są już ponad ćwierć wieku w przemyśle motoryzacyjnym dalej są najczęściej sprzedawanymi samochodowymi źródłami światła. Mimo rewolucyjnych ledowych rozwiązań jakie miały miejsce w ostatnich latach dalej klienci decydują się na stosowanie żarówek halogenowych. Głównie z powodu niższej ceny i lepszej jakości światła popularne halogeny górują nad swoimi ledowymi odpowiednikami. Na dodatek producenci w dalszym ciągu udoskonalają budowę żarówek H7 i podwyższają ich parametry świetlne.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025