Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Peugeot 308 SW II (LC_, LJ_, LR_, LX_, L4_) 1.6 HDi 92 (2014.03-2021.06) 92km » CX0238 birth
wybrany samochód: 
Peugeot 308 Sw Ii (lc_, Lj_, Lr_, Lx_, L4_) 1.6 Hdi 92 (2014.03-2021.06) 92km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sworzeń wahacza CX0238 BIRTH

CX0238 Sworzeń wahacza BIRTH

    Ocena:
numer części:

CX0238

dostawca:

BIRTH

Status produktu: Normalny
Masa [g]240
Gwint zewn. 2 [mm]M 12x1,5
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Wymiar stożka [mm]14
MateriałStal
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaze śrubą
nr EAN1000000069518
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza CX0238 BIRTH

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      A168 333 01 27
MERCEDES-BENZ      A168 333 02 27

Zastosowanie Sworzeń wahacza CX0238 BIRTH w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.