Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » cylinderek hamulcowy Renault MEGANE I Cabriolet (EA0/1_) 2.0 16V IDE (EA03, EA0P, EA14) (1999.11-2003.08) 140km » A 12 089 brembo
wybrany samochód: 
Renault Megane I Cabriolet (ea0/1_) 2.0 16v Ide (ea03, Ea0p, Ea14) (1999.11-2003.08) 140km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Cylinderek hamulcowy A 12 089 BREMBO

A 12 089 Cylinderek hamulcowy BREMBO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

A 12 089

producent:

BREMBO

Status produktu: Normalny
Wymiar gwintu10 x 1
MateriałŻeliwo
System hamulcowySANKYO
Rozstaw śrub mocujących [mm]35
otwór Ø [mm]19,05
nr EAN8432509600429
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cylinderek hamulcowy A 12 089 BREMBO

numery OEM:
MITSUBISHI      MB0583553
MITSUBISHI      MB058553
MITSUBISHI      MB128624
MITSUBISHI      MB190341
MITSUBISHI      MB193411
MITSUBISHI      MT191854
HYUNDAI      5833021300

Zastosowanie Cylinderek hamulcowy A 12 089 BREMBO w samochodach:

Opinie Klientów o Cylinderek hamulcowy A 12 089 BREMBO:

Dominik, Warszawa
2022-06-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Rafał, Wrocław
2021-11-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Rafał, Wrocław
2021-11-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Cylinderek hamulcowy


Cylinderek jest kluczowym komponentem w hamulcu bębnowym, który spotykany jest już raczej tylko w najmniejszych autach. Hydrauliczne rozpieracze szczęk wykonywane są najczęściej z żeliwa lub aluminium.
Dociśnięcie pedału hamulca przez kierowcę, powoduje wzrost ciśnienia płynu hamulcowego. Wskutek tego następuje wysunięcie skrajnych części cylinderka, co w efekcie prowadzi do rozparcia szczęk i dociśnięcia ich do wewnętrznych powierzchni bębna hamulcowego.

W przypadku problemów mogących mieć związek z hamulcami bębnowymi, diagnostyka w pierwszej kolejności polega na sprawdzeniu szczelności cylinderka. Przeciekające lub zapiekające się rozpieracze muszą zostać natychmiast wymienione. Kontrolę układu hamulcowego należy przeprowadzać co około 20 do 30 tysięcy kilometrów.

Odgłos szurania przy zwolnionym pedale może świadczyć o awarii cylinderków hamulcowych. Powodem usterek może być nagromadzenie się zanieczyszczeń (ciała stałe, które dostały się do wnętrza, korozja) lub zmiany temperatur pracy tego elementu. Zapieczony cylinderek kwalifikuje się tylko do wymiany. Pamiętać przy tym należy, że podobnie, jak w przypadku innych części składowych układu hamulcowego, również cylinderki trzeba wymieniać parami.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.