Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 880116 era

Cewka zapłonowa, OEM 880116 ERA

880116 Cewka zapłonowa, OEM ERA

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

880116

producent:

ERA

dla cylindra 2 - 3
Ciężar [kg] 0,466
Ilość otworów 3
Ilość połączeń 3
parzyste numery artykułów 880115
parzyste numery artykułów 880018
nr EAN 8053379090525

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa, OEM 880116 ERA

numery OEM:
RENAULT      77 00 863 021
RENAULT      77 01 041 608
VOLVO      70863021

Zastosowanie Cewka zapłonowa, OEM 880116 ERA w samochodach:

Opinie Klientów o Cewka zapłonowa, OEM 880116 ERA:

RAFAŁ, JANOWIEC
2021-02-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Kamil, Warszawa
2024-05-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.