Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator Citroën BERLINGO MULTISPACE (B9) 1.6 HDi 90 (2008.04-???) 90km » 8EL 012 427-371 hella
wybrany samochód: 
Citroën Berlingo Multispace (b9) 1.6 Hdi 90 (2008.04-???) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Alternator 8EL 012 427-371 HELLA

8EL 012 427-371 Alternator HELLA
hella 8EL 012 427-371
Alternator 8EL 012 427-371
8EL 012 427-371

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA350IR, CA572IR

numer części:

8EL 012 427-371

producent:

HELLA

Status produktu: Normalny
Nowa część bez depozytu
Napięcie [V]14
Prąd ładowania alternatora [A]55
Koła pasowez kołem pasowym
Ø koła pasowego [mm]66
Liczba rowków1
niewymagany zwrot starej części
nr EAN4082300499001
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 427-371 HELLA

Alternator (14V, 55A) pasuje do: FIAT PANDA, PANDA/HATCHBACK, TIPO, UNO, LANCIA Y10 0.8-1.1 03.83-07.04
numery OEM:
FIAT      46231657
FIAT      46231659
FIAT      46231660
FIAT      5999868
FIAT      5999869
FIAT      7565832
FIAT      77305410
FIAT      77347411
LANCIA      46231657
LANCIA      46231659
LANCIA      46231660
LANCIA      5999868
LANCIA      5999869
LANCIA      7565832
LANCIA      77305410
LANCIA      77347411
FERRARI      462 3165 7
FERRARI      462 3165 9
FERRARI      462 3166 0
FERRARI      599 9868
FERRARI      599 9869
FERRARI      756 5832
FERRARI      773 0541 0
FERRARI      773 4741 1
zamienniki:
8EL 725 754-001
brak
HELLA
V24-13-35640
brak
VEMO
436230
brak
VALEO
746069
brak
VALEO
746869
brak
VALEO
839001
brak
VALEO

Zastosowanie Alternator 8EL 012 427-371 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.