| Wysokość [mm] | 44 |
| Ciężar [kg] | 11,22 |
| Typ tarczy hamulcowej | wentylowany |
| Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 22 |
| Minimalna grubość [mm] | 20 |
| Materiał | Aluminium |
| średnica zewnętrzna [mm] | 258 |
| Ilość otworów | 4 |
| Średnica otworu centrującego [mm] | 63,5 |
| Moment dokręcenia [Nm] | 85 |
| Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 107,95 |
| Powierzchnia | naoliwione |
| Rodzaj połączenia | Pudełko |
| Jednostka ilości | Sztuka |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez śrub |
| Ø otworu 2 [mm] | 107,95 |
| Wersja | J |
| Długość opakowania [cm] | 27 |
| Szerokość opakowania [cm] | 27 |
| Wysokość opakowania [cm] | 9 |
| nr EAN | 3306435050960 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa 562078J JURID
| FORD | 1148202 | |
| FORD | 1320585 | |
| FORD | 1323620 | |
| FORD | 1373771 | |
| FORD | 1388256 | |
| FORD | 1464916 | |
| FORD | 14652422 | |
| FORD | 1465322 | |
| FORD | 1465622 | |
| FORD | 1499045 | |
| FORD | 1522230 | |
| FORD | 1808479 | |
| FORD | 3049893 | |
| FORD | 3555344 | |
| FORD | 3573537 | |
| FORD | 4071714 | |
| FORD | 4077455 | |
| FORD | 98A61125AE | |
| FORD | 98AB1125EA | |
| FORD | 98AB1125EB | |
| FORD | 98AX1125E1B | |
| FORD | DD323325X | |
| FORD | DD593325X | |
| FORD | YS6W1125BB | |
| MAZDA | DD323325X | |
| MAZDA | DD593325X | |
| MAZDA | DD593325XA | |
| MAZDA | DD593325XC | |
| MAZDA | DD593325XD | |
| MAZDA | DD593325XE | |
| MAZDA | DD633325X | |
| MAZDA | DD633325XA | |
| MITSUBISHI | DD593325XA | |
| MITSUBISHI | DD633325XA |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa 562078J JURID w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa 562078J JURID:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.