Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Volkswagen GOLF VI Variant (AJ5) 1.2 TSI (2010.07-2013.07) 86km » 572281J jurid
wybrany samochód: 
Volkswagen Golf Vi Variant (aj5) 1.2 Tsi (2010.07-2013.07) 86km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Klocki hamulcowe - komplet 572281J JURID

572281J Klocki hamulcowe - komplet JURID

    Ocena:
numery handlowe:

21373, 572281

numer części:

572281J

dostawca:

JURID

Status produktu: Normalny
Jakość473
Grubość [mm]16,2
Oznaczenie kontrolneR90 Homologated
Długość [mm]128
Ciężar [kg]1,7
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś]2
Wysokość 1 [mm]55
Styk ostrzegawczy o zużyciuz akustycznym czujnikiem zużycia
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez dodatków
System hamulcowySumitomo
Rodzaj połączeniaPudełko
Numer WVA21373
Długość opakowania [cm]16
Szerokość opakowania [cm]10
Wysokość opakowania [cm]8
nr EAN3306435020390
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 572281J JURID

KLOCKI HAM JURID 572281J MITSUBISHI ECLIPSE 2.0 4X4 90 16.4MM
numery OEM:
MITSUBISHI      MB 500 813
MITSUBISHI      MB 597 721
MITSUBISHI      MB500813
MITSUBISHI      MB500814
MITSUBISHI      MB500815
MITSUBISHI      MB500816
MITSUBISHI      MB500819
MITSUBISHI      MB597721
MITSUBISHI      MR 162 523
MITSUBISHI      MR 162 524
MITSUBISHI      MR 389 523
MITSUBISHI      MR 389 524
MITSUBISHI      MR162523
MITSUBISHI      MR162524
MITSUBISHI      MR389523
MITSUBISHI      MR389524
MITSUBISHI      MZ690334
MITSUBISHI      X3 511 005
MITSUBISHI      X3511005

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 572281J JURID w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.


Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.