Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Renault 19 II Chamade (L53_) 1.8 (1992.05-1995.11) 107km » L2949 monroe
wybrany samochód: 
Renault 19 Ii Chamade (l53_) 1.8 (1992.05-1995.11) 107km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sworzeń wahacza L2949 MONROE

L2949 Sworzeń wahacza MONROE

    Ocena:
numer części:

L2949

dostawca:

MONROE

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
Ciężar [kg]0,900
Długość opakowania [cm]13,5
Szerokość opakowania [cm]9,5
Wysokość opakowania [cm]7
nr EAN5412096395031
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza L2949 MONROE

Sworzeń wahacza przód L/P (dół przód) pasuje do: VW GARBUS 1.6 01.70-01.73
numery OEM:
VOLKSWAGEN      113 407 361 E
VOLKSWAGEN      113 407 361 F
zamienniki:
108-091
brak
BOSAL INTERNATIONAL N.V.
0400878
brak
OCAP
0400878-K
brak
OCAP
10166
brak
LEMFÖRDER

Zastosowanie Sworzeń wahacza L2949 MONROE w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.