Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Mitsubishi PAJERO III Canvas Top (V6_W, V7_W) 3.5 V6 GDI (V65W, V75W) (2000.04-2006.12) 203km » G3-875 optimal
wybrany samochód: 
Mitsubishi Pajero Iii Canvas Top (v6_w, V7_w) 3.5 V6 Gdi (v65w, V75w) (2000.04-2006.12) 203km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sworzeń wahacza G3-875 OPTIMAL

G3-875 Sworzeń wahacza OPTIMAL
optimal G3-875
Sworzeń wahacza G3-875
G3-875
47.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

G6-130, G6-131

numer części:

G3-875

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyna dole
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyz obu stron
Wymagana ilość2
Rodzaj wahaczadla wahacza poprzecznego
Ø sworznie [mm]16
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz materiałem mocującym
Liczba otworów do mocowania2
Długość [mm]94
Średnica punktów mocowania [mm]12,5
nr EAN4031185108942
Status produktu: Normalny

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.