Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Citroën JUMPER II Furgon 2.2 BlueHDi 120 (2019.08-???) 120km » 109 653 topran
wybrany samochód: 
Citroën Jumper Ii Furgon 2.2 Bluehdi 120 (2019.08-???) 120km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju 109 653 TOPRAN

109 653 Filtr oleju TOPRAN

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

109 653

dostawca:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraWkład filtra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem
Przestrzegać ilości napełnienia systemu
Przestrzegać zaleceń producenta pojazdu
średnica zewnętrzna [mm]64
Wysokość [mm]63
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 109 653 TOPRAN

FILTR OLEJU HP 109653 595 VW POLO 01-
numery OEM:
SEAT      03D 115 466A
SEAT      03D 198 819
SEAT      03D 198 819A
SEAT      03D 198 819C
SKODA      03D 115 466A
SKODA      03D 198 819
SKODA      03D 198 819A
SKODA      03D 198 819C
VOLKSWAGEN      03D 115 466A
VOLKSWAGEN      03D 198 819
VOLKSWAGEN      03D 198 819A
VOLKSWAGEN      03D 198 819C

Zastosowanie Filtr oleju 109 653 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 109 653 TOPRAN:

Mariusz, Piaseczno
2023-04-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.