Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » GDB216 trw

Klocki hamulcowe - komplet GDB216 TRW

GDB216 Klocki hamulcowe - komplet TRW
trw GDB216

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (146 ocen)
numery handlowe:

21015, 21250, 21767

numer części:

GDB216

producent:

TRW

Ograniczenia producenta AKEBONO
Styk ostrzegawczy o zużyciu nieprzygotowany dla wskaźnika zużycia
Wysokość [mm] 55
Długość [mm] 128,3
Grubość [mm] 16
nr EAN 3322936402169
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Informacje serwisowe
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet GDB216 TRW

Klocki hamulcowe kpl. przód , pasuje do: LOTUS ESPRIT S4, TOYOTA CELICA 1.6-2.8 12.81-09.96
numery OEM:
TOYOTA      04465-14330
TOYOTA      04491-14140
TOYOTA      04491-14141
LOTUS      0446514330
LOTUS      0449114140
LOTUS      446514330
zamienniki:
598686
brak
VALEO
363702160699
brak
MAGNETI MARELLI
FDB265
brak
FERODO
2125001
brak
TEXTAR
140501
brak
ICER
180500
brak
ICER
9316
brak
OPTIMAL
224524
brak
NK
1501224524
brak
SBS

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet GDB216 TRW w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet GDB216 TRW:

Artur, Biała Podlaska
2022-09-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Kamil, Warszawa
2020-02-18
 5/5
Klocki zakupiłem gdyż polecił mi je mechanik już założone w moim samochodzie, auto hamuje jak żyleta
Ryszard, Nowa Ruda
2021-02-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Patrycja, Szczecin
2020-07-13
 5/5
Super wszystko
Krzysztof, Bodzechów
2023-06-12
 5/5
Ok
Cezary, Dragacz
2022-07-04
 5/5
Zgodne z zamowieniem
JAROSŁAW, Świebodzin
2025-04-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Ryszard, Ligota piękna
2023-08-15
 5/5
Zakup przeprowadzony znakomicie
Rafał, Legnica
2019-12-08
 5/5
Jakość sama w sobie dodatkowo dobry sklep
Tomasz, Wojkowice
2021-10-18
 5/5
TRW. Po prostu najwyższa klasa.
Robert, Kasinka Mała
2023-10-12
 5/5
ok
Adam, Tczew
2020-06-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Kamil, Górsk
2023-01-03
 5/5
OK
Łukasz, Sulejówek
2022-05-09
 5/5
TRW zatem zbędny komentarz
andrzej, warszawa
2022-04-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Krzysztof, Kobylin
2023-06-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Ireneusz, Radzyń Podlaski
2024-08-18
 5/5
Bdb klocki... Wybrałem te, ponieważ przetestowałem już w dwóch innych samochodach i zachowują się bardzo dobrze...
Dariusz, Kętrzyn
2023-03-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Przemysław, Osiek nad Wisłą
2020-11-02
 5/5
zgodne z zamówieniem
Marcin, Poznań
2021-02-24
 5/5
Ok Polecam
RAFAŁ, MICHAŁÓW REGINÓW
2023-09-05
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Radosław, Miastko
2020-04-13
 5/5
Jest ok
Jacek, Brzeźnica
2023-10-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Sławomir, WARSZAWA
2024-08-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Kazimierz, IWKOWA
2020-11-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Jacek, Mikołajki
2022-07-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Krzysztof, Kobylin
2023-06-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Patrycja, Szczecin
2020-07-13
 5/5
Super wszystko
Aleksander, Słupsk
2023-10-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Robert, Łubowo
2024-04-21
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
zobacz instrukcję montażu GDB216zobacz instrukcję montażu GDB216

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.


Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.