Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » układ hamulcowy Opel KADETT E (T85) » cylinderek hamulcowy Opel KADETT E (T85)

cylinderek hamulcowy do OPEL KADETT E (T85)

wybierz typ samochodu OPEL KADETT E (T85):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
23.00 zł
15.94 zł
 Kup
otwór Ø [mm] 19
nr EAN 5012759702376
Średnica tłoka [mm] 19,05
nr EAN 4047023052261
Średnica tłoka [mm] 17,46
nr EAN 4047023052186
cena brutto:
25.01 zł
 Kup
otwór Ø [mm] 19
nr EAN 5012759702376
cena brutto:
25.01 zł
 Kup
otwór Ø [mm] 18
nr EAN 5012759702321
cena brutto:
35.01 zł
 Kup
otwór Ø [mm] 19
nr EAN 5012759162989
cena brutto:
25.01 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
otwór Ø [mm] 19
nr EAN 5907558521351
cena brutto:
34.00 zł
 Kup
Ograniczenia producenta TRW
Średnica [mm] 19,05
Materiał Żeliwo
nr EAN 3322937008285
cena brutto:
37.00 zł
 Kup
Ograniczenia producenta TRW
Materiał Aluminium
Średnica [mm] 19,05
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 3322937292684
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
cylinderek hamulcowy

Cylinderki hamulcowe 


Należy do układu hamulcowego bębnowego i jest w pojazdach montowany coraz rzadziej. W nowoczesnych samochodach rezygnuje się z bębnów hamulcowych, wciąż jednak są wykorzystywane przy małych autach kompaktowych, w których sprawdzają się naprawdę dobrze. Cylinderki hamulcowe koła są elementami samochodu, które ulegają zużyciu, na co wpływ ma w wielu przypadkach nieprawidłowy montaż szczęk hamulcowych. Cylinderek hamulcowy zużywa się także w trakcie eksploatacji. Jeżeli mamy do czynienia z usterką, może się okazać, że naprawa czy też wymiana dotyczyć będzie również innych części znajdujących się blisko cylinderków, np. samoregulatora. 
 

Wymiana cylinderków hamulcowych koła


Cylinderki hamulcowe można wymienić w profesjonalnym warsztacie bądź też we własnym prywatnym garażu. Jeżeli decydujesz się na samodzielną pracę, unieś pojazd i zdemontuj koło. Dykielek zabezpieczający śrubę trzymającą cały bęben podważamy, wykręcamy nakrętki i zdejmujemy bęben. Szczególną zwróć uwagę na to, czy na wewnętrznej stronie bębnów hamulcowych nie został utworzony rant, w takim przypadku trzeba zachować szczególną ostrożność, aby nie uszkodzić szczęk hamulcowych. 

Po zdjęciu bębna należy oczyścić całość z płynu hamulcowego, ponieważ również tego rodzaju zabrudzenia powodują, że cylinderek hamulcowy się przedwcześnie zużywa lub zostaje uszkodzony. Teraz wszystkie elementy trzeba zdemontować, odkręcić przewody hamulcowe wykręcić śrubę i wyjąć cylinderek hamulcowy. Pozostaje już tylko przykręcić nowy i wszystkie części umieścić na swoim miejscu. 

Cylinderki hamulcowe zawsze wymieniamy parami. Zalecamy również montaż nowych przy wymianie szczęk i bębnów. Uszkodzone lub zużyte cylinderki hamulcowe koła przyczyniają się do nieprawidłowego ciśnienia płynu hamulcowego w układzie. Skuteczność jego działania obniża się w przypadku nieszczelnego cylinderka, który powoduje, iż płyn hamulcowy wydostaje się na zewnątrz.