Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volvo » układ hamulcowy Volvo FL II » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) Volvo FL II

czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) do VOLVO FL II

wybierz typ samochodu VOLVO FL II:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 850
Rodzaj czujnika aktywny czujnik
Kolor wtyczki czarny
nr EAN 8717109611830
Długość [mm] 800
Dostępne MAPP-Code 
nr EAN 4006633390781
Długość [mm] 574
Dostępne MAPP-Code 
nr EAN 4006633393126
Długość [mm] 930
Dostępne MAPP-Code 
nr EAN 4006633402149
Długość [mm] 870
Ilość połączeń 2
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,023
nr EAN 5050063193985
Ilość połączeń 2
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Długość przewodu [mm] 580
Ciężar [kg] 0,024
nr EAN 5050063194005
Rodzaj czujnika aktywny czujnik
Liczba aktywnych styków 2
Długość przewodu [mm] 870
nr EAN 5012759503416
Rodzaj czujnika aktywny czujnik
Liczba aktywnych styków 2
Długość przewodu [mm] 640
nr EAN 5012759513613
Ilość połączeń 2
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Długość przewodu [mm] 293
Ciężar [kg] 0,02
dla numeru OE 12 38 265
nr EAN 4027816404743
Ilość połączeń 2
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Długość przewodu [mm] 580
Ciężar [kg] 0,03
nr EAN 4027816404767
Długość [mm] 870
Ilość połączeń 2
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,07
dla numeru OE 13470637
nr EAN 4027816455684
Strona zabudowy z przodu
Długość przewodu [mm] 800
nr EAN 8052553085227
Długość [mm] 800
Dostępne MAPP-Code 
Ilość połączeń 2
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Długość przewodu [mm] 293
Ciężar [kg] 0,02
nr EAN 5902659725219
Długość [mm] 870
Ilość połączeń 2
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,07
nr EAN 5902659786869
Napięcie robocze [V] 12
Rodzaj czujnika aktywny czujnik
Wymagana ilość 1
Ilość biegunów 2
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
nr EAN 4040074299494
Ciężar netto [g] 37
nr EAN 5908281469972
Długość przewodu [mm] 575
Rodzaj czujnika aktywny czujnik
nr EAN 4031185476898
Długość przewodu [mm] 800
Rodzaj czujnika aktywny czujnik
nr EAN 4031185476904
Długość przewodu [mm] 290
Rodzaj czujnika aktywny czujnik
nr EAN 4031185681209
Ilość biegunów 2
Długość przewodu [mm] 570
Rodzaj czujnika aktywny czujnik
Strona zabudowy Oś tylna strona prawa
Strona zabudowy Oś tylna strona lewa
nr EAN 8430320275888
Napięcie [V] 12
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy z przodu
Długość [mm] 800
Ciężar [kg] 0,10
Tryb pracy elektryczny
Rodzaj wtyczki żeński
Kolor wtyczki czarny
Długość [mm] 870
Ilość połączeń 2
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,07
nr EAN 4044688455680
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm] 365
Wyświetlanie od 1 do 27 (z 27 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP)

Czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP)


W większości aut czujniki obrotowe kół są standardem. Kupując samochód, możesz mieć praktycznie pewność, że obecny będzie w nim czujnik ABS. Dostarcza on informacji do systemu stabilizacji toru jazdy, który jest stosowany tylko w nowszych pojazdach. Elektronika jest jednak newralgicznym punktem całej infrastruktury samochodu, dlatego to ona bardzo często ulega awarii. Zarówno czujnik ABS, jak też czujnik ESP (system stabilizacji toru jazdy) może wymagać wymiany. 
 

Kiedy czujnik prędkości koła należy wymienić na nowy?


Kiedy zauważysz, że świeci się kontrolka ABS, przy hamowaniu koła się blokują, inne systemy także nie pracują prawidłowo, a także dochodzi do pozornej regulacji. Do przyczyn zaliczyć możemy silne zanieczyszczenia, zwarcia wewnętrzne oraz uszkodzenia zewnętrzne, mechaniczne uszkodzenia pierścienia impulsowego lub też zwiększony luz łożyska koła. 
 

Koła pasywne i aktywne


Możemy wyróżnić dwa rodzaje czujników obrotów koła. Pasywne składają się z magnesu trwałego oraz cewki, która jest na niego nawinięta. Metalowy pierścień zębaty zamontowany jest na piaście koła i to on jest odpowiedzialny za zmiany w polu magnetycznym. Wadą takiego systemu jest jednak niesprawność przy niewielkich prędkościach. Aktywny czujnik prędkości koła z kolei działają przy każdej prędkości, a także dostarczają dokładniejszych danych. Oba czujniki dostarczają informacje do ABS, ESP, TPMS, a aktywny czujnik również do ASR. W ofercie naszego sklepu znajdziesz zarówno czujnik ABS, jak również czujnik ESP. Przy każdym modelu znajduje się informacja, z jakimi układami hamulcowymi, z jakimi markami oraz konkretnymi samochodami, jest on kompatybilny. Skorzystaj także z naszych filtrów, by móc szybciej znaleźć czujnik ABS lub ESP pasujący do Twojego pojazdu.