Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » układ hamulcowy Opel ARENA Autobus (A97) » hamulce tarczowe Opel ARENA Autobus (A97) » klocki hamulcowe Opel ARENA Autobus (A97)

klocki hamulcowe do OPEL ARENA Autobus (A97)

wybierz typ samochodu OPEL ARENA Autobus (A97):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Szerokość 1 [mm] 107,8
Wysokość 1 [mm] 41,1
Grubość 1 [mm] 15,5
System hamulcowy AKEBONO
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
Ciężar [kg] 1,4
nr EAN 8717109045116
Szerokość 1 [mm] 144,8
Wysokość 1 [mm] 55
Grubość 1 [mm] 16
System hamulcowy AKEBONO
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
Ciężar [kg] 1,6
nr EAN 8717109239539
Strona zabudowy Oś przednia
Grubość [mm] 15,9
System hamulcowy Akebono
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze stykiem zużycia
Szerokość [mm] 54,8
Długość [mm] 144,8
nr EAN 5900427186705
Ograniczenia producenta AKEBONO
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze stykiem zużycia
Wysokość [mm] 41
Długość [mm] 107,8
Grubość [mm] 15,5
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 5900427192485
Ograniczenia producenta AKEBONO
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze stykiem zużycia
Wysokość [mm] 43,5
Długość [mm] 108
Grubość [mm] 14
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 5900427192515
Ograniczenia producenta AKEBONO
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Wysokość [mm] 46
Długość [mm] 107,8
Grubość [mm] 15,3
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 5900427192522
System hamulcowy Akebono
Szerokość [mm] 108
Numer WVA 21706
Wysokość [mm] 41
Numer WVA 21707
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
Numer WVA 21708
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Grubość [mm] 16
nr EAN 8020584054598
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Grubość [mm] 17
System hamulcowy Akebono
Szerokość [mm] 145
Numer WVA 24583
Wysokość [mm] 55
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
nr EAN 8020584091128
Szerokość [mm] 145
Wysokość [mm] 55
Grubość [mm] 17
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
Numer WVA 24583
System hamulcowy Akebono
Numer artykułu zalecanego dodatku 8DZ 355 203-721
Techniczny numer informacyjny T1719
nr EAN 4082300357806
Szerokość [mm] 107,8
Wysokość [mm] 41
Grubość [mm] 15,5
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Numer WVA 21706
System hamulcowy Akebono
Techniczny numer informacyjny T3031
nr EAN 4082300360905
Strona zabudowy Oś przednia
Szerokość [mm] 145,1
Wysokość [mm] 54,9
Grubość [mm] 17
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
Numer WVA 24583
System hamulcowy Akebono
Długość opakowania [cm] 15,2
Szerokość opakowania [cm] 8,8
Wysokość opakowania [cm] 8,4
nr EAN 5902659781895
Strona zabudowy Oś przednia
Grubość [mm] 16,1
Szerokość [mm] 144,9
Wysokość [mm] 54,9
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
System hamulcowy Akebono
nr EAN 4058787129137
Szerokość [mm] 107,8
Wysokość [mm] 40,9
Grubość [mm] 15,5
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Numer WVA 21706
System hamulcowy Akebono
Długość opakowania [cm] 12,5
Szerokość opakowania [cm] 8,1
Wysokość opakowania [cm] 8
Techniczny numer informacyjny 21706 155 0 5
nr EAN 4019722202711
Szerokość [mm] 145,1
Wysokość [mm] 54,9
Grubość [mm] 17
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
Numer WVA 24583
System hamulcowy Akebono
Numer artykułu zalecanego dodatku 82507300
Długość opakowania [cm] 15,2
Szerokość opakowania [cm] 8,8
Wysokość opakowania [cm] 8,4
Techniczny numer informacyjny 24583 170 1 4
nr EAN 4019722291098
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
klocki hamulcowe

Klocki hamulcowe


Klocki hamulcowe są podstawową częścią wchodzącą w skład szeroko rozumianego układu hamulcowego. Jest to obok tarcz hamulcowych, element podlegający najbardziej ekstremalnym obciążeniom podczas pracy.

Współczesne samochody potrafią rozwijać dużo większe prędkości niż było to kilkanaście lat temu. Klocki hamulcowe muszą sprostać zadaniu zatrzymania rozpędzonego pojazdu w maksymalnie krótkim czasie. Materiały z jakich są wykonywane, są najbardziej strzeżonymi tajemnicami koncernów je produkujących. Wieloletnie doświadczenia i testy, doprowadzają do wytworzenia klocków o bardzo wysokich parametrach użytkowych. Wytrzymują one wysokie temperatury pracy, a przy tym wysoką skuteczność hamowania.

Wybierz sprawdzonego producenta klocków hamulcowych!

 
Różnorodność producentów na rynku daje praktycznie nieograniczone możliwości wyboru dla posiadacza samochodu. Możliwość wyboru nie oznacza jednak, że jedynym kryterium powinna być cena. Dużo bardziej znacząca jest znajomość marki, jej renoma i jakość użytych materiałów.

Klocki hamulcowe ATE, Textar, TRW, Hella, Bosch należą do najbardziej cenionych wśród fachowców z branży i ich użytkowników. Do wyróżniających się można zaliczyć także brandy Japanparts, Kamoka, A.B.S., Meyle oraz Lpr. Ostatni wymienieni nie są producentami na pierwszy montaż, jednak ich produkty znajdują uznanie u posiadaczy pojazdów ze względu na korzystny stosunek ceny do jakości.

Szczególną uwagę należy zwrócić przy dobieraniu klocków hamulcowych do aut grupy VW, oraz `japończykach` O ile te pierwsze wprowadziły w latach 2000 dodatkowe kody wyposażenia, możliwe do odnalezienia w książce serwisowej albo na wklejce w bagażniku auta, to te drugie różnią się zastosowanymi układami hamulcowymi w produkcjach na rynek japoński i europejski.

Czym należy kierować się przy wyborze klocków hamulcowych.

Jedno jest pewne - na klockach hamulcowych zwłaszcza na oś przednią pojazdu nie można oszczędzać. Przednie klocki hamulcowe są szczególnie obciążone pracą podczas hamowania, dlatego ważna jest ich jakość. W naszej praktyce często pojawia się pytanie Klientów "jak długo pojeżdżę na tych klockach ?" Odpowiedź jest oczywista. Nie jest ważne jak długi dystans da się przejechać samochodem pomiędzy wymianami klocków hamulcowych, a czy przejedzie się ten dystans bezpiecznie, z gwarancją wyhamowania w krytycznej sytuacji na drodze. 
 

Co wpływa na żywotność klocków hamulcowych


Czynników wpływających na długość przebiegu pomiędzy wymianą klocków hamulcowych jest wiele. Na pewno zalicza się do nich w jakim cyklu porusza się częściej samochód - mijeskim czy pozamiejskim. Ruch miejski w naturalny sposób wymusza częstsze używanie hamulców w samochodzie, a tym samym szybsze zużywanie klocków hamulcowych. Innym ważnym czynnikiem jest stan tarcz hamulcowych, na jakich będziemy używać nowo założonych klocków hamulcowych. Zużyte tarcze hamulcowe na pewno przyspieszą zużycie się także samych klocków hamulcowych, Klocki hamulcowe będą po prostu musiały się "ułożyć" przez dotarcnie do zużytych powierzchni tarcz hamulcowych. NIe wsposób nie wposmnieć tutaj także o stanie zacisków hamulcowych wpływających na żywotność klocków. Zacinający (nie cofający) się zacisk może błyskawicznie "wykończyć" klocki hamulcowe najlepszej marki. W naszej praktyce spotykaliśmy wiele takich reklamacji, spowodowanych problemami w pracy zacisku hamulcowego.
 
klocki hamulcowe ATE klocki hamulcowe TRW
klocki hamulcowe Brembo klocki hamulcowe Japanparts
klocki hamulcowe A.B.S. klocki hamulcowe Kamoka
klocki hamulcowe Meyle klocki hamulcowe Textar
klocki hamulcowe Hella klocki hamulcowe Lpr

informacje dodatkowe: