Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » paski napędowe Audi A4 B5 Avant (8D5) » koło pasowe Audi A4 B5 Avant (8D5)

koło pasowe do AUDI A4 B5 Avant (8D5)

wybierz typ samochodu AUDI A4 B5 Avant (8D5):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Agregaty/rolki zawiera rolkę napinającą
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 0,607
nr EAN 4010858578664
Agregaty/rolki zawiera rolkę napinającą
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 0,45
nr EAN 4010858578831
Ø koła pasowego [mm] 143,0
Wysokość 1 [mm] 44,8
Wysokość 2 [mm] 54,6
Ciężar [kg] 2,2
nr EAN 8021787053036
Grubość [mm] 44,5
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 138,5
średnica zewnętrzna [mm] 143,0
Ciężar [kg] 2,033
Ilość żeber 8
Parametr 4PK + 5PK
dla numeru OE 028 105 243 Q
nr EAN 4027816261407
Status produktu: Normalny
nr EAN 5414465080654
Liczba pasków 2
Ilość żeber 5
Długość 1 [mm] 1592
Ilość żeber 2 4
Długość 2 [mm] 855
z rolkami 2
Urządzenia napędzane agregat napędzany: alternator
Urządzenia napędzane agregat napędzany: kompresor klimatyzacji
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z klimatyzacją
nr EAN 4250093484478
Ilość żeber 4
Średnica wewnętrzna [mm] 30
Średnica 1 [mm] 138,5
Średnica 2 [mm] 138,5
Ilość żeber 2 5
nr EAN 8435398500481
Długość 1 [mm] 855
Ilość żeber 4
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Sprawdzić i razie potrzeby wymienić wolnobieg generatora
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108962188
Długość 1 [mm] 1592
Ilość żeber 5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Sprawdzić i razie potrzeby wymienić wolnobieg generatora
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4014870543303
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 138,4 / 138,4
Ilość żeber 9
nr EAN 5901779869483
Grubość [mm] 44,5
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 138,5
średnica zewnętrzna [mm] 143,0
Ciężar [kg] 2,033
Ilość żeber 8
Parametr 4PK + 5PK
nr EAN 5907558526127
Długość [mm] 855
Szerokość [mm] 14,24
Ilość żeber 4
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316574567911
Długość [mm] 1592
Szerokość [mm] 17,80
Ilość żeber 5
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316575139766
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koła pasowe


Koło pasowe odpowiada za napędzanie alternatora, wspomaga pracę kompresora klimatyzacji i układu kierowniczego. Jest ono ważnym i niezbędnym elementem wyposażenia każdego pojazdu. Jego konstrukcja opiera się na dwóch składowych, które połączone są ze sobą gumą sprężynowo-tłumiącą. Wraz z rozwojem technologii i zmian w konstrukcjach na przestrzeni ostatnich lat również koła pasowe zostały udoskonalone pod względem budowy. W najnowszych rozwiązaniach stosuje się koła pasowe z tłumikiem drgań TVD. 

Nowe rozwiązania sprzyjają tłumieniu drgań, występującym w pracującym silniku. Aktualnie montuje się dwa rodzaje kół pasowychotwarte i zamknięte. Otwarte koło pasowe jest charakterystyczne dla silników benzynowych, z kolei zamknięte dla jednostek wysokosprężynowych.
 

Co powoduje, że koła pasowe ulegają zużyciu, co jest ich największym zagrożeniem?


Mogą zostać niewłaściwie zamontowane lub eksploatowane. Na ich sprawność wpływ ma przedostająca się wody lub piasku, a także pyłu. Nierzadko też powodem usterki związanej z kołem pasowym jest modyfikacja układu poprzez zmianę długości paska. Zagrożeniem dla układu jest też odpalanie silnika z kołem pasowym bez obciążenia. Koła pasowe nie mogą być też montowane z wykorzystaniem starych śrub. Montaż odbywa się przy pomocy jednej śruby centralnej lub kilku na odpowiednim promieniu wewnętrznej powierzchni.
 

Kiedy wymienić koło pasowe w samochodzie?


Podobnie jak inne elementy pojazdu, które zużywają się na skutek eksploatacji,  koła pasowe powinny być regularnie kontrolowane. Zaleca się sprawdzanie ich sprawdzani po przejechaniu ok. 60 tys. km, a także za każdym razem, kiedy wymieniamy pasek wielorowkowy. Żywotność koła warunkuje też zbyt duży lub zbyt niski moment, z którym jest ono odkręcane. 

Ważna jest nie tylko wymiana koła pasowego w samochodzie w przypadku jego zużycia, ale też jego prawidłowy montaż z wykorzystaniem tylko nowych śrub i zachowaniem odpowiednich warunków higieny pracy.