Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ferrari » paski napędowe Ferrari F8 Tributo coupe » koło pasowe Ferrari F8 Tributo coupe

koło pasowe do FERRARI F8 Tributo coupe

wybierz typ samochodu FERRARI F8 Tributo coupe:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
średnica zewnętrzna [mm] 130,5
Średnica wewnętrzna [mm] 30
Szerokość [mm] 23
Materiał Tworzywo sztuczne
nr EAN 5901812508881
Agregaty/rolki zawiera rolkę napinającą
Agregaty/rolki z rolka kierunkową
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,58
nr EAN 4010858579357
Agregaty/rolki zawiera rolkę napinającą
Agregaty/rolki z rolka kierunkową
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 0,81
nr EAN 4010858579364
Grubość [mm] 18,0
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 135,0
Materiał Tworzywo sztuczne
Ciężar [kg] 0,210
nr EAN 4027816301233
Grubość [mm] 42,0
Średnica wewnętrzna [mm] 40,0
Materiał Tworzywo sztuczne
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 129
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 132
Ciężar [kg] 0,220
nr EAN 4027816301240
Grubość [mm] 42,0
Średnica wewnętrzna [mm] 40,0
średnica zewnętrzna [mm] 122,0
Ciężar [kg] 0,210
Ilość żeber 6
nr EAN 4027816301257
Długość 1 [mm] 865
Ilość żeber 5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Sprawdzić i razie potrzeby wymienić wolnobieg generatora
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4014870569273
Grubość [mm] 85,6
Średnica wewnętrzna [mm] 32,0
średnica zewnętrzna [mm] 194,0
średnica zewnętrzna [mm] 129,0
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca dla wału korbowego
Ciężar [kg] 4,075
Ilość żeber 6
Ilość żeber 5
nr EAN 5901779869469
średnica zewnętrzna [mm] 130,5
Średnica wewnętrzna [mm] 30
Szerokość [mm] 23
Materiał Tworzywo sztuczne
nr EAN 5902659713933
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca dla wału korbowego
nr EAN 4031185060646
Ilość żeber 4
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 138,88
Ilość żeber 5
Masa [g] 4294
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 125,48
Średnica wewnętrzna [mm] 32
Szerokość 1 [mm] 70,82
Szerokość 2 [mm] 39,58
nr EAN 8033989190174
Średnica [mm] 141
Średnica [mm] 124
Ilość żeber 6
Ilość żeber 5
dla numeru OE 11231438995
nr EAN 3660872420886
Długość [mm] 863
Szerokość [mm] 17,80
Ilość żeber 5
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316579361347
Grubość [mm] 18,0
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 135,0
Materiał Tworzywo sztuczne
Ciężar [kg] 0,210
nr EAN 4044688301239
Grubość [mm] 42,0
Średnica wewnętrzna [mm] 40,0
Materiał Tworzywo sztuczne
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 129
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 132
Ciężar [kg] 0,220
nr EAN 4044688301246
Grubość [mm] 42,0
Średnica wewnętrzna [mm] 40,0
średnica zewnętrzna [mm] 122,0
Ciężar [kg] 0,210
Ilość żeber 6
nr EAN 4044688301253
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
Koła pasowe Koło pasowe paska wieloklinowego
Materiał Guma / metal
Liczba rowków 1 5
Liczba rowków 2 6
Wyświetlanie od 1 do 20 (z 20 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koła pasowe


Koło pasowe odpowiada za napędzanie alternatora, wspomaga pracę kompresora klimatyzacji i układu kierowniczego. Jest ono ważnym i niezbędnym elementem wyposażenia każdego pojazdu. Jego konstrukcja opiera się na dwóch składowych, które połączone są ze sobą gumą sprężynowo-tłumiącą. Wraz z rozwojem technologii i zmian w konstrukcjach na przestrzeni ostatnich lat również koła pasowe zostały udoskonalone pod względem budowy. W najnowszych rozwiązaniach stosuje się koła pasowe z tłumikiem drgań TVD. 

Nowe rozwiązania sprzyjają tłumieniu drgań, występującym w pracującym silniku. Aktualnie montuje się dwa rodzaje kół pasowychotwarte i zamknięte. Otwarte koło pasowe jest charakterystyczne dla silników benzynowych, z kolei zamknięte dla jednostek wysokosprężynowych.
 

Co powoduje, że koła pasowe ulegają zużyciu, co jest ich największym zagrożeniem?


Mogą zostać niewłaściwie zamontowane lub eksploatowane. Na ich sprawność wpływ ma przedostająca się wody lub piasku, a także pyłu. Nierzadko też powodem usterki związanej z kołem pasowym jest modyfikacja układu poprzez zmianę długości paska. Zagrożeniem dla układu jest też odpalanie silnika z kołem pasowym bez obciążenia. Koła pasowe nie mogą być też montowane z wykorzystaniem starych śrub. Montaż odbywa się przy pomocy jednej śruby centralnej lub kilku na odpowiednim promieniu wewnętrznej powierzchni.
 

Kiedy wymienić koło pasowe w samochodzie?


Podobnie jak inne elementy pojazdu, które zużywają się na skutek eksploatacji,  koła pasowe powinny być regularnie kontrolowane. Zaleca się sprawdzanie ich sprawdzani po przejechaniu ok. 60 tys. km, a także za każdym razem, kiedy wymieniamy pasek wielorowkowy. Żywotność koła warunkuje też zbyt duży lub zbyt niski moment, z którym jest ono odkręcane. 

Ważna jest nie tylko wymiana koła pasowego w samochodzie w przypadku jego zużycia, ale też jego prawidłowy montaż z wykorzystaniem tylko nowych śrub i zachowaniem odpowiednich warunków higieny pracy.