Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mini » paski napędowe Mini MINI kabriolet (R52) » koło pasowe Mini MINI kabriolet (R52)

koło pasowe do MINI MINI kabriolet (R52)

wybierz typ samochodu MINI MINI kabriolet (R52):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 5
średnica zewnętrzna [mm] 138,2
Ciężar [kg] 1,05
Parametr 6PK
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z funkcją Start-Stop
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów bez funkcji Start-Stop
nr EAN 3358960474643
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
Ciężar [kg] 4,73
nr EAN 3358960244734
Ø koła pasowego [mm] 138,5
Wysokość 2 [mm] 34,5
Ciężar [kg] 1,5
nr EAN 8021787124231
Średnica wewnętrzna [mm] 13,0
średnica zewnętrzna [mm] 145,0
Ciężar [kg] 1,41
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 4054224031131
średnica zewnętrzna [mm] 140,50
Szerokość [mm] 33,50
Liczba rowków 6
nr EAN 4014870560478
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 138,2
Masa [g] 1092
Ilość żeber 5
nr EAN 8033989215310
Masa [g] 1573
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 143,9
Ilość żeber 5
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 141
Średnica wewnętrzna [mm] 12,9
nr EAN 8036076455897
Średnica [mm] 139
Ilość żeber 6
dla numeru OE 11237829906
nr EAN 3660872445476
Długość [mm] 1033
Szerokość [mm] 21,36
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316574567607
Ilość żeber 6
Masa [g] 1475
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 138
Szerokość 1 [mm] 34,5
nr EAN 3413521701023
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koła pasowe


Koło pasowe odpowiada za napędzanie alternatora, wspomaga pracę kompresora klimatyzacji i układu kierowniczego. Jest ono ważnym i niezbędnym elementem wyposażenia każdego pojazdu. Jego konstrukcja opiera się na dwóch składowych, które połączone są ze sobą gumą sprężynowo-tłumiącą. Wraz z rozwojem technologii i zmian w konstrukcjach na przestrzeni ostatnich lat również koła pasowe zostały udoskonalone pod względem budowy. W najnowszych rozwiązaniach stosuje się koła pasowe z tłumikiem drgań TVD. 

Nowe rozwiązania sprzyjają tłumieniu drgań, występującym w pracującym silniku. Aktualnie montuje się dwa rodzaje kół pasowychotwarte i zamknięte. Otwarte koło pasowe jest charakterystyczne dla silników benzynowych, z kolei zamknięte dla jednostek wysokosprężynowych.
 

Co powoduje, że koła pasowe ulegają zużyciu, co jest ich największym zagrożeniem?


Mogą zostać niewłaściwie zamontowane lub eksploatowane. Na ich sprawność wpływ ma przedostająca się wody lub piasku, a także pyłu. Nierzadko też powodem usterki związanej z kołem pasowym jest modyfikacja układu poprzez zmianę długości paska. Zagrożeniem dla układu jest też odpalanie silnika z kołem pasowym bez obciążenia. Koła pasowe nie mogą być też montowane z wykorzystaniem starych śrub. Montaż odbywa się przy pomocy jednej śruby centralnej lub kilku na odpowiednim promieniu wewnętrznej powierzchni.
 

Kiedy wymienić koło pasowe w samochodzie?


Podobnie jak inne elementy pojazdu, które zużywają się na skutek eksploatacji,  koła pasowe powinny być regularnie kontrolowane. Zaleca się sprawdzanie ich sprawdzani po przejechaniu ok. 60 tys. km, a także za każdym razem, kiedy wymieniamy pasek wielorowkowy. Żywotność koła warunkuje też zbyt duży lub zbyt niski moment, z którym jest ono odkręcane. 

Ważna jest nie tylko wymiana koła pasowego w samochodzie w przypadku jego zużycia, ale też jego prawidłowy montaż z wykorzystaniem tylko nowych śrub i zachowaniem odpowiednich warunków higieny pracy.