
| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM14X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 13,9 |
| Długość [mm] | 220 |
| nr EAN | 8717109323467 |

| Długość [mm] | 240 |
| Szerokość [mm] | 70 |
| Wysokość [mm] | 70 |
| nr EAN | 5012759286982 |

| Długość [mm] | 240 |
| Szerokość [mm] | 70 |
| Wysokość [mm] | 70 |
| nr EAN | 5012759286999 |

| Wymiar gwintu | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 840 0949 10 |
| nr EAN | 4014870436414 |

| Wymiar gwintu | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 840 0948 10 |
| nr EAN | 4014870432638 |

| parzyste numery artykułów | 30732 |
| Długość [mm] | 220 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 |
| Rozmiar klucza | 19 |
| Kolor | czarny |
| Materiał | Stal |
| Powierzchnia | lakierowany |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Ciężar [kg] | 0,89 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816307310 |

| parzyste numery artykułów | 30731 |
| Długość [mm] | 220 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 |
| Rozmiar klucza | 19 |
| Kolor | czarny |
| Materiał | Stal |
| Powierzchnia | lakierowany |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Ciężar [kg] | 0,89 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816307327 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Numer seryjny | 4318002 |
| nr EAN | 5901159225922 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 15,6 |
| Kształt | prosty |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 219 |
| Długość 2 [mm] | 19 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M10X1.25 |
| Długość opakowania [cm] | 34,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6,5 |
| nr EAN | 4044197264711 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 15,6 |
| Kształt | prosty |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 219 |
| Długość 2 [mm] | 19 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M10X1.25 |
| Długość opakowania [cm] | 34,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6,5 |
| nr EAN | 4044197264728 |

| parzyste numery artykułów | 5034016 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | 14x1,5 |
| nr EAN | 5703858790172 |

| parzyste numery artykułów | 5034015 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | 14x1,5 |
| nr EAN | 5703858790189 |

| Strona zabudowy | z prawej |
| Długość [mm] | 220 |
| Wymiar gwintu | M14x1.5 |
| Rozmiar klucza | 19 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Zbieżność stożka | 1/10 |
| Długość [mm] | 219,5 |
| Wymiar gwintu | FM14X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 13,9 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM10X1,25R |
| parzyste numery artykułów | 65635 |
| nr EAN | 5413978166268 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Zbieżność stożka | 1/10 |
| Długość [mm] | 219,5 |
| Wymiar gwintu | FM14X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 13,9 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM10X1,25R |
| parzyste numery artykułów | 65634 |
| nr EAN | 5413978166275 |

| Długość [mm] | 219 |
| Wymiar gwintu | M14 x 1,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M10 x 1,25 |
| parzyste numery artykułów | VKDY 317001 |
| nr EAN | 7316579291903 |

| Długość [mm] | 219 |
| Wymiar gwintu | M14 x 1,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M10 x 1,25 |
| parzyste numery artykułów | VKDY 317000 |
| nr EAN | 7316579291910 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025