
| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM16X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 12,7 |
| Długość [mm] | 90 |
| nr EAN | 8717109320558 |

| Strona zabudowy | z obu stron |
| nr EAN | 3358960633064 |

| nr EAN | 5012759238691 |

| Długość [mm] | 358 |
| Szerokość [mm] | 34 |
| Wysokość [mm] | 34 |
| nr EAN | 5012759969571 |

| Wymiar stożka [mm] | 12,8 |
| Wymiar gwintu | M16x1,5 |
| nr EAN | 4014870426484 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Rozmiar gwintu 2 | M10x1.5 |
| Numer seryjny | 4312196 |
| nr EAN | 5901159146357 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Wymiar gwintu | M16x1,5 |
| Długość [mm] | 325 |
| nr EAN | 4047437089471 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Wymiar stożka [mm] | 15 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M10x1,5 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
| nr EAN | 4047437089464 |

| Długość [mm] | 92 |
| Grubość [mm] | 77,0 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M16 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 |
| Długość gwintu [mm] | 22 |
| Kolor | czarny |
| Materiał | Stal |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,330 |
| nr EAN | 5907558553628 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 92 |
| Rozmiar gwintu 1 | M10x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
| nr EAN | 4040074345016 |

| Ciężar [kg] | 0,400 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | 16x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Długość opakowania [cm] | 14,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 9,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 5412096243035 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 15,5 |
| Kształt | prosty |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 91 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M10X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 13 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6 |
| nr EAN | 4044197208968 |

| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Długość [mm] | 359 |
| Średnica 1 [mm] | 17 |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 45 |
| Szerokość opakowania [cm] | 5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 4044197377664 |

| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | 16x1,5 |
| nr EAN | 5703858646516 |

| Strona zabudowy | z obu stron |
| Długość [mm] | 92 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Zbieżność stożka | 1/6 |
| Długość [mm] | 90 |
| Wymiar gwintu | FM16X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 12,7 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM10X1,5R |
| nr EAN | 5413978159420 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Wymiar gwintu | MM16x1,5R |
| Rozmiar gwintu 1 | MM16x1,5R |
| Długość przegub osiowy [mm] | 342 |
| Tylko w połączeniu z | NUT |
| nr EAN | 5413978215584 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025