Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Mitsubishi LANCER VII (CS_A, CT_A) EVO IX (CT9A) (2005.01-2007.09) 280km » 3738 sidem
wybrany samochód: 
Mitsubishi Lancer Vii (cs_a, Ct_a) Evo Ix (ct9a) (2005.01-2007.09) 280km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 3738 SIDEM

3738 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SIDEM
36.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Środa:6 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 6 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

3738

producent:

SIDEM

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Zbieżność stożka1/6
Długość [mm]90
Wymiar gwintuFM16X1,5R
Wymiar stożka [mm]12,7
Rozmiar gwintu 1MM10X1,5R
nr EAN5413978159420
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 3738 SIDEM

numery OEM:
FORD      1 138 313
FORD      1 138 314
FORD      4 118 933
FORD      4 118 934
JAGUAR      1X43 3289 AB
JAGUAR      C2S 12013
JAGUAR      C2S 47357
FORD USA      1S7C 3290 AB
FORD USA      1S7C 3290 BB
FORD USA      1S7J 3290 AB
FORD USA      1S7J 3290 BB

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 3738 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 3738 SIDEM:

Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.