
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| nr EAN | 3358960664761 |

| Długość [mm] | 171 |
| Szerokość [mm] | 37 |
| Wysokość [mm] | 70 |
| nr EAN | 5012759495186 |

| Wymiar stożka [mm] | 11,3 |
| Rozmiar gwintu 1 | M10x1,25 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12x1,5 |
| Długość [mm] | 152,5 |
| nr EAN | 4014870614096 |

| Rozmiar gwintu 1 | M12x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| Długość przegub osiowy [mm] | 239 |
| nr EAN | 4014870610692 |

| Długość [mm] | 174 |
| Grubość [mm] | 50,0 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M12 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 |
| Rozmiar klucza | 17 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,48 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816460077 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Numer seryjny | K4313121 |
| nr EAN | 5901159266468 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Długość [mm] | 152 |
| Rozmiar gwintu 1 | M10x1,25 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12x1,5 |
| nr EAN | 4047437505124 |


| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 150 |
| Rozmiar gwintu 1 | M10x1,25 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12x1,5 |
| nr EAN | 4040074126714 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 234 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12x1,5 |
| Wersja wzmocniona | |
| nr EAN | 4040074282892 |

| Długość [mm] | 153 |
| Ciężar [kg] | 0,450 |
| Wymagana ilość | 2 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | 12x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Długość opakowania [cm] | 21,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8 |
| Wysokość opakowania [cm] | 8 |
| nr EAN | 5412096525087 |

| Wymiar gwintu | M14X1,5 / M12x1,5 |
| nr EAN | 5412096755163 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 31,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 4060426306625 |

| Wymiar gwintu | M12x1,5 |
| nr EAN | 5703858906412 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Długość [mm] | 152,5 |
| Wymagana ilość | 2 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M12 x 1,50 RHT F |
| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 RHT M |
| Wymiar stożka 1 [mm] | 11,3 |
| Wymiar stożka 2 [mm] | 13,9 |
| nr EAN | 4058787295566 |

| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Wymagana ilość | 2 |
| Długość całkowita [mm] | 253 |
| Gwint zewn. 1 [mm] | M14 x 1,50 RHT M |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M12 x 1,50 RHT M |
| nr EAN | 4058787295573 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Gwint wewnętrzny 1 [mm] | M12x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M10x1,25 |
| Długość [mm] | 153 |
| Ciężar [kg] | 0,44 |
| nr EAN | 8435130347015 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Zbieżność stożka | 1/6 |
| Długość [mm] | 153 |
| Wymiar gwintu | FM12X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 11,4 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM10X1,25R |
| nr EAN | 5413978233878 |

| parzyste numery artykułów | VKDY 312014 |

| Długość [mm] | 253 |
| Wymiar gwintu | M14 x 1,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12 x 1,5 |
| parzyste numery artykułów | VKDY 322505 |

| Długość [mm] | 174 |
| Grubość [mm] | 50,0 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M12 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 |
| Rozmiar klucza | 17 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,48 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4044688587886 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Długość [mm] | 152 |
| Rozmiar gwintu 1 | M10x1,25 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12x1,5 |
| nr EAN | 3322938261399 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025